maandag, juni 05, 2006

Promotie Toerisme Wallonie

Uit de krant van de voorbije week : "Toeristen verkiezen kust boven Ardennen". Welwel. Zo te zien hebben de ambitieuze plannen die Benoît Lutgen na het rampjaar 2005 voorstelde, nog niet veel uitgehaald. Trouwens, heeft iemand daar al iets van gemerkt, van die campagnes? Ik alleszins niet. Of gaat die pas van start NADAT iedereen zijn vakantiebestemming reeds gekozen heeft?
Het is de opdracht van het gewest om te Ardennen toeristisch te "verkopen" - begeleid toerisme, zonder ruis of drempels. Een duidelijke boodschap zonder de huidige versnippering van folders, brochures, diensten. Onbekend is onbemind.
En hoe doe je dat? Door de potentiele gasten (Vlamingen en Nederlanders) te vertellen wat er allemaal te beleven valt. Ik zeg ook heel duidelijk : Vlamingen en Nederlanders! Nog nooit kregen wij franstalige gasten over de vloer, nochtans is de website tweetalig. Waarom dan 60% van de fondsen uitgeven aan Franstalige folders? Omdat campagnemedewerkers hun job te danken hebben aan hun politieke vriendjes, niet aan hun capaciteiten.
Nu, gelukkig hebben wij geen last van een gebrek aan interesse in onze huisjes. Wij trachten dat ook wat meer aan te bieden dan alleen een dak en een bed. Gasten ontvangen bij reservatie wandelroutes, bezienswaardigheden,... Zelfs niet-wandelaars komen enthousiast terug.

Geen opmerkingen: