woensdag, juni 20, 2007

Onderhoud (lees : kosten)


Net terug van een dagje Houffa. Onze Houffacam stuurde al een paar dagen geen beelden meer door, en de huurders melden geen Wi-Fi signaal meer. Ik ernaar toe dus - vertrokken om 5 uur 's morgens.

Ter plaatse zag ik al snel dat er geen electriciteit meer was voor de camera en router : een blikseminslag in de buurt had de tijdschakelaar doorgebrand. Maar zelfs na vervanging kreeg ik geen signaal....

Dan maar naar de Belgacom storingen gebeld. Daar denkt men aan een router-probleem, want de lijn is OK. Men vraagt de router naar de Teleboetiek te brengen in bastogne, en te laten nazien. Ik dus naar Bastogne! Maar daar krijg ik al snel lik op stuk : men zegt me dat ze dat daar niet kunnen (maar dan op een minder vriendelijke manier). Bovendien laten ze me niet toe deze even in te pluggen, laat staan een andere meegeven (toestel is onder garantie).

Weer in Houffa kan ik uiteindelijk het bezoek regelen van een technieker. En jawel, de modem is kapotgebliksemd. Na vervanging loopt alles weer zoals het hoort - ook de camera heeft het onweer gelukkig overleefd.

En deze nacht.... kletter kletter! Gelukkig zonder gevolgen deze keer, getuige dit beeld (2u 's nachts - omgeving verlicht door bliksem).

Geen opmerkingen: