Hopeloos. Dat is het woord : Hopeloos.
Al jaren stellen we dat onze Zuiderse kostganger zichzelf maar eens moet beginnen voorstellen als "Ardennen", wil het de nederlandtalige toerist aanspreken. Geen kat zegt ooit dat ze "naar Walloniƫ op vakantie gaan".
En nu Wallonie nog maar eens een paar miljoen Euro (5,2, om precies te zijn) uit de Europese vetpotten versierde om zijn toerisme te ontwikkelen, wat doen ze ermee? Juist. Wallonie promoten, onder leiding van MR-ons-kent-ons Daniel Danloy. Met nog maar eens een website... de hoeveelste? de 15de? 20ste? ik ben de tel kwijt. De inhoud staat nog niet helemaal vast, de contracten met de bevriende bedrijven wel (lijstje in deze PDF). First things first!
Maar ja, hoor ik u zeggen, de opdracht van de CGT luidt :
"L’OFFICE DE PROMOTION WALLONIE-BRUXELLES EST CHARGE ESSENTIELLEMENT DE LA PROMOTION SUR LES MARCHES EXTERIEURS ,Y COMPRIS LA FLANDRE."
Juist. Duidelijk. Eens kijken. 85% van alle bezoekers komen uit Vlaanderen en Nederland. Die volledige 85% spreekt zonder uitzondering van "de Ardennen". En net die groep low-hanging fruits wordt weggelokt naar goedkope (zonzekere) alternatieven. Elke goede ondernemer zal je bevestigen dat je je grootste klant maar best kan vertellen wat ze willen horen, wil je hem behouden. Niet de CGT. "Wallonie" zal door je strot geramd worden, en slikken zal je.
Misschien ben ik wel te kortzichtig. Misschien zie ik het potentieel niet. Misschien worden onze zuiderse contreien binnenkort wel overspoeld met Japanners, Chinezen en Amerikanen. Misschien!
zaterdag, april 11, 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten