Na een deskundige uitleg via de telefoon door de invoerder/distributeur van Tylo (waarvoor dank), hebben we een paar mogelijke oorzaken en oplossingen. Alle scenario's werden alvast voorzien : het afkoppelen en meenemen van de kachel (dit zou, dixit de invoerder, geen hersenchirurgie zijn, enn dus geen dure dealerinterventie vereisen), het brengen van de oven naar het herstelcentrum in Mechelen, alwaar een technieker zou klaarstaan om een herstelling te beoordelen. Tegelijk zou een nieuwe oven al uit stock klaarstaan ingeval van niet-herstelling.
En dus een snelle heen/terug naar Houffa. Uiteindelijk bleek het probleem beperkt tot de thermische beveiliging die was afgeslagen. Ontoegankelijk voor gasten (wegens de 380 volt...), maar met een schroevendraaier én een druk op een rode knop schiet het oventje weer tot leven.
Herstelkost : 500km heen/terug, en vijf uur quality family time. Peanuts ten opzichte van mijn eerste schatting hieronder!
maandag, juli 13, 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten