Herfst- en wintervakantie steeds later geboekt, schrijft het Nieuwsblad. Dat is stressen voor de reissector, als je als touroperator reeds contigenten charters en hotels geboekt hebt. Dat hebben ze enkel aan zichzelf te danken: in juni staat de sector rond te bazuinen hoeveel goeie deals er wel zijn voor de last-minuteboekers. Wie vroeg boekte, voelde zich zowaar een idioot. Dan mag het toch niet verwonderen dat de reizigers hierop ingesteld raken?
Deze trend zal moeilijk om te keren zijn, want de capaciteit is er, en moet worden gevuld. Krampachtig gaan beweren dat 'Mensen denken een betere deal te krijgen door later te boeken, maar het tegendeel is waar' is een indicatie dat ze zichzelf in de voet geschoten hebben. Natuurlijk komen er betere deals! Ze komen alleen nog later... wat de situatie van de reissector nog meer stresserend maakt.
Beste Thomas Cooks en andere Neckermanns, "last-minute-boeken" wordt voor de klant geen zoektocht meer naar betere deals, maar wordt gewoon dé nieuwe manier waarop de reiziger zijn vakantie boekt. Niet meer in februari de brochures doorsnuffelen en gauwgauw boeken, maar wel in juni kijken of we nog wel een job hebben, en zo ja, pas dan boeken.
donderdag, oktober 08, 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten