woensdag, juni 06, 2012

Belastingen

Oei - aangetekende brief van de Gemeente Houffalize. Benieuwd wat ze me willen vertellen?

Wel, dat ik vergeten ben om de belasting op de Immondices Menagers te betalen, voor de Rue de La Tannerie 6.

Welnu, beste Commune, ik ben dit helemààl niet vergeten. Wij zijn geen eigenaar meer van deze woning, niet meer sinds we ze zowat anderhalf jaar geleden verkocht hebben. En van dit feit heb ik u dd. 15/3 een aangetekende brief gestuurd, kort nadat u me de eerste keer een aanslag toestuurde.

De wondere wereld van de administratie. Koop/bouw je een onroerend goed, dan weten ze je gegarandeerd te vinden. Alle aanslagen, belastingen en taksen komen netjes aan.
Vérkoop je die woning dan weer.... dan blijven ze gewoon aankomen, en volstaan zelfs aangetekende brieven niet om die rotzooi recht te trekken.

We sturen de brief - alweer aangetekend - terug, met opnieuw dezelfde kennisgeving. Straks is het nog goedkoper/eenvoudiger om die belasting gewoon te betalen!

Geen opmerkingen: